Tech Support Guy banner
Status
Not open for further replies.

Er is geen adapter in de voor deze bewerking toelaatbare staat

23K views 6 replies 2 participants last post by  TerryNet  
#1 ·
Hallo allemaal. Ik heb onlangs (gisterenavond) een gedwongen Windows 10-update gehad. Hoewel ik die functie zo heb ingesteld dat ik eerst om toestemming vraag. Goede tijden. Hoe dan ook, ik kwam vanmorgen aan en had geen toegang tot internet. Dit is al eerder gebeurd, toen ik Windows 10 voor het eerst installeerde. Ik heb Windows 7 hersteld, daarna Windows 10 opnieuw geĂŻnstalleerd en alles was in orde. Deze keer, zelfs na terugzetten naar de laatste versie? Geen internet. Als ik de aanbevolen stappen van elk forum op het net volg, loop ik tegen een muur aan. Ik heb:
  • -mijn netwerkdriver bijgewerkt en vervolgens teruggezet. Er stonden nooit uitroeptekens of vraagtekens op om mee te beginnen.
  • -geprobeerd mijn DCHP te vernieuwen, maar alles wat ik krijg is de melding dat er geen adapter in de staat is die voor deze bewerking is toegestaan
  • - Dit gebeurt met ipconfig /release na netsh winsock reset catalog gevolgd door netsh int ip reset reset.log
  • Als je ipconfig in CMD typt, geeft het niets terug.
  • Ik heb geprobeerd mijn ip statisch te maken en ervoor te zorgen dat dit niet zo is.
  • Windows heeft ermee ingestemd me over 72 uur te bellen. Dat is een lange tijd zonder internet, vooral omdat VANDAAG MIJN VRIJE DAG IS (zucht).
  • Ik zou alle hulp echt waarderen. Heel erg bedankt.

#2 ·
Wat staat er in Apparaatbeheer onder Netwerkadapters?

Welke waarschuwingen of fouten staan er in Apparaatbeheer?

Open een (zwart) Opdrachtpromptvenster:
Houd de Windows-logo-toets ingedrukt en druk op r; typ in het vak Uitvoeren cmd en klik op OK.

Typ de volgende opdracht:

IPCONFIG /ALL

[Merk op dat er geen spatie staat tussen de slash en ALL.]

[Druk na de opdracht op ENTER.]

Klik met de rechtermuisknop in het opdrachtvenster en kies Alles selecteren, en druk vervolgens op Enter.
Plak de resultaten hier in een bericht.

Gebruik indien nodig een tekstbestand en verwisselbare media om de resultaten naar een computer met internettoegang te kopiëren.

#3 ·
Microsoft Windows [Versie 10.0.10586]
(c) 2015 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

C:\Users\Administrator>ipconfig /all

Windows IP-configuratie

Hostnaam . . . . . . . . . . . . : ---------------
Primaire DNS-achtervoegsel . . . . . . . :
Knooppunttype . . . . . . . . . . . . : Hybride
IP-routing ingeschakeld. . . . . . . . : Nee
WINS-proxy ingeschakeld. . . . . . . . : Nee

C:\Users\Administrator>

Realtek PCIe GBE Family Controller is de enige die wordt vermeld onder Netwerkadapters. Ik heb geprobeerd om het terug te draaien, bij te werken via een USB en te verwijderen met een reset, om Windows het opnieuw te laten installeren.

Als ik de diagnose/probleemoplossing op mijn adapter uitvoer, krijg ik
Er is mogelijk een probleem met de driver voor de Ethernet-adapter Niet opgelost Niet opgelost
Windows kon de IP-protocolstack niet automatisch aan de netwerkadapter binden.

#5 ·
Als u een firewall of beveiligingssuite gebruikt die verschilt van de ingebouwde van Windows, raad ik u aan deze te verwijderen en de verwijderingstool uit te voeren, indien aanwezig.

Installeer of herinstalleer de nieuwste chipset (eerst) en ethernet (indien niet inbegrepen bij de andere chipset) drivers verkregen van de website van de fabrikant van de pc (of het moederbord).

Ik betwijfel of ik nog iets anders ga bedenken om te proberen, behalve het opnieuw installeren (of misschien een "reset") van Windows 10.

#6 ·
Ik ben het ermee eens. Een lange lijst met tests en een opmerking van een vriend doen me geloven dat hoewel het voorheen werkte, mijn moederbord niet compatibel is met Windows 10. Het is jammer, het is een prachtige oude Asus die me nog nooit problemen heeft bezorgd. Bedankt voor de feedback.

Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.